Welcome to Evently

Lorem ipsum proin gravida nibh vel veali quetean sollic lorem quis bibendum nibh vel velit.

Evently

Stay Connected & Follow us

Cauți ceva anume?

Lasă-mă să te ajut
  /  Public speaking   /  Comunicarea de leadership: 3 fațete care oglindesc sinceritate și creează încredere

Comunicarea de leadership: 3 fațete care oglindesc sinceritate și creează încredere

Trust is like blood pressure. It’s silent, vital to good health, and if abused it can be deadly.      Frank Sonnenberg

Liderii nu doar fac lucruri extraordinare, ci și comunică într-un mod extraordinar pentru a putea face acele lucruri extraordinare alături de oamenii pe care îi motivează și îi inspiră. Astfel își amplifică  tracțiunea proiectelor și își materializează viziunea.

Știi care este primul pas spre o astfel de comunicare de leadership? Onestitatea și vulnerabilitatea.

Fie că le vorbești membrilor echipei tale, unor investitori sau unor candidați la job, cei care te ascultă pot detecta de la o poștă inautenticitatea, de parcă ar avea un senzor pentru asta.

Sinceritatea comunicării este borna zero a încrederii și conectării.

The only way around is through. –Robert Frost

Atunci când ești conectat la tine însuți,  când proiectezi autenticitate și onestitate în dialog și în plus faci ceea ce spui altora să facă, clădești încredere și respect.

Imaginează-ți o relație profesională pe termen lung lipsită de încredere și respect. Nu arată bine, așa-i?

Uite 3 fațete  practice  ale comunicării oneste și autentice care cresc încrederea și performanța celor care te urmează:

  1. Personalizarea
  2. Transparența/ spune pe șleau
  3. Povestea personală

1. Personalizarea

Liderii nu au prea des luxul de a vorbi cu un singur om odată, așa că atunci când vorbesc unui grup de oameni reușesc să îi facă pe fiecare să simtă că i se adresează personal și direct.

Ce poți să faci tu?  Gândește-te cum poți să faci fiecare persoană din încăpere să se simtă important. Și asta într-un mod onest și autentic. Cunoaște-ți membrii echipei sau colaboratorii la un nivel mai profund, mai personal și fă-i să se simtă văzuți și remarcați. Asta va face minuni în modul în care oamenii se raliază la viziunea ta.

În plus atunci când comunici cu grupuri diferite din organizația ta (membrii echipei, manageri, clienți, investitori) e foarte probabil ca ei să aibă nevoie de stiluri diferite de comunicare și leadership.  Gândește-te cui comunici. Ce e important pentru ei? Ce e îngrijorător pentru ei? Atinge în mod deschis întrebările și îngrijorările, găsiți împreună pașii următori și soluțiile. Folosește-ți cuvintele pentru a crea încredere, motivație și viziune comună.

2. Transparența/ spune pe șleau

Dacă vii cu jumătăți de adevăruri, dacă ești evaziv și te temi să prezinți oamenilor adevărul situațiilor critice oamenii vor simți ezitarea, vor ghici rezerva. Pentru a menține climatul încrederii ai nevoie să pășești în zona de curaj a conversațiilor dificile, să ai deschiderea să te pui în situații în care nu ai întotdeauna toate răspunsurile.

Dacă vii cu un mesaj ca „Obiectivele noastre de vânzări au crescut, vă încurajăm să țintiți sus, suntem convinși că puteți!” oamenii nu vor fi foarte motivați. În schimb dacă le spui

“Știu că sunteți îngrijorați de noile noastre obiective de vânzări care au crescut. Vrem să știm nevoile voastre de marketing și vom facilita întâlnirile cu managerul de vânzări pentru a vedea împreună ce funcționează și ce nu și a găsi soluții concrete.” efectul este altul. Când recunoști îngrijorarea oamenilor și le oferi o serie de pași concreți și specifici transmiți că ești alături de ei, păstrezi climatul de încredere și colaborare.

Oferă pașii de acțiune viitoare transparent, chiar dacă nu sunt distractivi, vei crește șansa de a trece prin zona grea și a ieși mai puternici din situație.

3. Povestea personală

Povestea personală este modul de comunicare ce lasă oamenii să te vadă să te cunoască și să se conecteze cu latura ta umană.

În Leader’s guide to storytelling Stephen Denning spune că “Așa cum cea mai mică mostră din corpul tău viu- sânge, carne, os, salivă- poate descoperi ADN-ul întregii tale ființe, la fel o poveste  personală scurtă și bine aleasă poate pune în lumină întreaga ta existență. O poveste pe care o spui despre un incident aparent trivial poate expune întreaga țesătură a caracterului tău.”

Uite un exemplu- povestea lui Michael Dell, fondatorul companiei de calculatoare de 23 milioane de $ Dell.

“Când aveam 12 ani tatăl celui mai bun prieten al meu era un colecționar înrăit de timbre. Așa că în mod natural eu și prietenul meu am vrut să avem propriile noastre colecții de timbre. Pentru a îmi finanța pasiunea m-am angajat la un restaurant chinezesc la 2 blocuri de casa mea. Am început să citesc reviste despre timbre doar pentru distracție și în curând am constatat că prețurile timbrelor creșteau. În scurt timp interesul meu pentru timbre trecea de la bucuria de a le colecționa la  ideea că aici era ceva ce mama mea, agent de bursă, numea oportunitate comercială.

Urma să mă îmbarc în una din primele mele aventuri de business. Mai întâi am adunat o mulțime de oameni din cartier și i-am convins să îmi dea mie în păstrare timbrele lor. Apoi am lansat reclama- TIMBRELE LUI DELL în revista Linn’s stamps Journal care se ocupa de vânzarea-cumpărarea de timbre. Apoi am scris la mașină, cu un singur deget, un catalog de 12 pagini și l-am trimis prin poștă.

Spre surpriza mea am făcut 2000$. Și am învățat precoce o lecție puternică despre recompense de a elimina intermediarii. Și am mai învățat că atunci când ai o idee bună merită să faci ceva legat de ea.”

Ce afli din povestea asta despre Michael?

E tipul antreprenorial, curajos, direct, cineva care vede viața ca pe o oportunitate de business.

Poți să îți folosești povestea personală în momente diferite.

când cunoști pe cineva, când cunoști o echipă nouă de oameni pe care îi vei conduce

în momentul în care e necesară o decizie dificilă poți lega comunicarea deciziei de o poveste personală într-un mod autentic

– atunci când vrei să oferi o sugestie indirectă poți să o faci prin intermediul unei povești personale

Te invit să pui comunicarea în slujba leadershipului construind încredere. Pentru că, spune Patrick Lencioni:

„Teamwork begins by building trust. And the only way to do that is to overcome our need for invulnerability.”

Cu drag,

Scrie un comentariu