Welcome to Evently

Lorem ipsum proin gravida nibh vel veali quetean sollic lorem quis bibendum nibh vel velit.

Evently

Stay Connected & Follow us

Cauți ceva anume?

Lasă-mă să te ajut
  /  Public speaking   /  Poți să îți dai mai tare charisma?

Poți să îți dai mai tare charisma?

Știi ce e charisma?

Să obții un răspuns „da” fără să fi pus vreo întrebare clară.

Așa spunea Albert Camus. 🙂

E un instrument eficient de influențare pe care ne-ar ajuta să îl avem în cutia cu unelte de comunicare. Așa că ce-ai zice să amplificăm propria carismă?

Probabil că acum își trec prin minte câteva idei „Gică contra”, nu? Cum să amplifici charisma când farmecul personal este în primul rând ceva destul de greu de cuantificat? 🙁

De acord.

Așa cum gravitația e o forță invizibilă cu efecte puternice, la fel e și charisma. Nu o vedem dar o simțim, ne dăm seama când cineva o are.

Am 5 sugestii pentru tine. Aplică-le și ve simți că-ți faci prezentările în public mai atrăgătoare și că-ți dai mai tare charisma atunci când ești pe scenă. 😉

 

1.Alege teme care te pasionează, transmite pasiune.

Pasiunea e contagioasă. La universitatea din Minnesota și Michigan s-au făcut studii despre „contaminarea de stare”, publicate în 2006 sub titlul Charisma, Positive Emotions and Mood Contagion în revista The Leadership Quarterly . Ele au stabilit că emoțiile pozitive ale speakerului- pasiune, entuziasm, încântare se transmit și dau publicului o stare pozitivă.

Concluzia e simplă pentru tine ca vorbitor public. Alege subiecte care îndeplinesc 2 criterii: te pasionează și sunt de interes pentru public. E cea mai reușită combinație iar entuziasmul tău va fi molipsitor!

Uite un exemplu – Larry Smith profesor de economie vorbește cu pasiune …despre pasiune 🙂 în Ted Talkul  cu peste 6 milioane de vizualizări „Why You Will Fail to Have a Great Career” 

2. Transmite emoție și creează o experiență. Charisma înseamnă să faci oamenii să se simtă bine…sau rău.

Îți plac prezentările logice, raționale și total lipsite de emoție atunci când asișți la ele? Mie nu prea. Aș putea foarte bine să citesc informația respectivă dintr-o carte plicticoasă…

O prezentare poate fi mult mai mult decât informația dintr-o carte, poate cupla ideile cu emoție. Și în modul acesta ideile devin memorabile iar publicul este purtat printr-o succesiune de stări, printr-o experiență.

De fapt măsura în care transmiți emoție publicului este una din măsurile charismei tale.

Psihologul Howard Friedman a construit o scală de măsură a charismei într-un experiment numit Testul transmiterii emoțiilor sau al comunicării afective.

Iată câteva din întrebările folosite:

-cât de tare ai tendința să râzi?

-flirtezi cu încredere?

-cât de probabil e ca atunci când auzi o melodie să începi să bați ritmul cu piciorul sau să dansezi?

Acum … ce relevanță au toate astea pentru tine ca speaker?

Gândește-te la comportamentul tău în fața celor cărora le vorbești. Și răspunde la întrebări în contextul vorbitului în public

-cât de probabil e să răzi din tot sufletul pe scenă?

-ai libertatea de a flirta cu publicul tău cu încredere?

-poți să dai muzica mai tare și să ridici sala în picoare la dans?

-îți e confortabil să îi faci părtași și la zonele dureroase ale poveștii tale, să fii deschis, vulnerabil și autentic în mod public?

Emoția transmisă este puterea ta ca speaker. Puterea de a atinge, de a mișca și de a inspira oamenii.

3. Crește-ți energia fizică și libertatea de exprimare corporală

Vorbitorii carismatici transmit idei pe care le cred dincolo de minte, le cred cu corpul. Le transmit cu energie focusată și injectează energie în comunicarea lor.

Prezența și încrederea lor e suficientă în unele cazuri pentru a convinge subliminal.

Friedman – psihologul care a făcut studiul despre charismă pe baza chestionarului de care ți-am povestit mai devreme a dus studiul mai în profunzime. Unde? În comportamentul nonverbal.

A ales câteva zeci de participanți care au obținut un scor foarte mare al charismei și câteva zeci care au obținut un scor foarte mic. Au notat care era starea sau emoția pe care o simțeau. Apoi i-a grupat în perechi câte un ins foarte charismatic și unul puțin charismatic și a plasat fiecare pereche într-o cameră separată. În care au stat 2 minute fără să vorbească deloc, fără să rostească un singur cuvânt.

Ghicești ce s-a-ntâmplat?

Deși nu au transmis nimic prin cuvinte în 2 minute persoanele intens charismatice au contaminat perechile cu starea lor. Cum? Prin energia fizică și expresivitatea corporală.

Vei vedea un exemplu de așa ceva de energie care contaminează în filmul cu Bo Eason, exemplul de la punctul următor (e un exemplu 2 în 1 :))

4.Fii acolo pentru public fără să îți pese atât de mult de propria imagine

Fii acolo fără să vrei să impresionezi. Pășește în fața oamenilor cu o intenție altruistă. Dăruiește!

Asta creează un efect magnetic de apreciere și încarcă publicul cu energia recunoștinței.

Dă tot ce ai mai bun și fă discursul tău pentru și despre public!

Uite un exemplu de la Bo Eason sub formă de poveste pentru a înțelege mai bine dăruirea. Transpune-o  în sala de prezentări!

5.Dezvăluie-te pe tine, exprimă crezuri adânci.

Exprimă convingeri ancorate în ființa ta, valori personale în care crezi cu fiecare celulă din corpul tău. Conectează oamenii cât mai profund cu centrul identității tale!

We are not in the coffee business serving people, but in the people business serving coffee.

spunea Howard Schultz, Founder and CEO of Starbucks. O asemenea convingere este capabilă să te conecteze imediat la cei cărora le-o transmiți prin profunzimea emoției sale.

Steve Jobs e un alt exemplu de vorbitor charismatic ce exprimă emoția transpusă în convingerile proprii. Uite:

Charisma este o scânteie înăuntrul tău pe care banii nu o pot cumpăra. E o energie invizibilă cu efecte vizibile spune Marianne Williamson

Adu-o la suprafață și fă-o să electrizeze spațiul dintre tine și public!

Cu drag,

Scrie un comentariu